Funkcionalna hrana

Važnosti pravilne ishrane i njenog uticaja na zdravlje, ljudi su svesni hiljadama godina. Otac medicine, Hipokrat, možda nije prvi koji je spoznao važnost pravilne ishrane u očuvanju zdravlja, no trajno ostaje prepoznatljiv upravo po slavnoj izreci "Neka tvoja hrana bude tvoj lek, a tvoj lek neka bude tvoja hrana".

Funkcionalna hrana

Ne postoji dobra ili loša hrana, ali postoji pravilna i nepravilna ishrana. Hrana je samo jedan od faktora koji utiču na naše zdravlje. Nedovoljna fizička aktivnost, stres, pušenje, konzumiranje alkohola i nepravilna ishrana faktori su koji snažno utiču na opšte stanje i zdravlje organizma.

Tajna pravilne ishrane jeste raznolikost i umerenost, ali sveprisutan brzi životni tempo često nam ne ostavlja drugi izbor nego da posegnemo za najjednostavnijim rešenjem, koje je često i najlošije. Upravo je zato razvoj funkcionalne hrane danas jedan od najbrže rastućih trendova u prehrambenoj industriji, iako je ona bila poznata u kineskoj tradicionalnoj medicini već 1000 godina pre Hrista.

Termin "funkcionalne hrane" danas se koristi češće nego ikad pre, a predstavlja hranu sa biološki aktivnim delovanjem, koja pomaže očuvanju zdravlja i utiče na pojedine telesne funkcije. Funkcionalna hrana, u zavisnosti od svojstava, može biti preventivnog i lekovitog karaktera, a njene predstavnike najčešće pronalazimo u kategoriji mlečnih proizvoda upravo zbog njihove svakodnevne konzumacije.

Probiotici, prebiotici, omega-3 masne kiseline i vitamini najčešće su aktivne stvari koje danas možemo pronaći u kategoriji funkcionalnih mlečnih proizvoda.

Tako je na primer, Dukat trajno mleko 7 vitamina dodatno obogaćeno sa sedam preko potrebnih vitamina: A, E, B3, B5, B6, B12 i folnom kiselinom. Jogurt SenSia je obogaćen probiotičkom bakterijom Bifidus Naturalis, koja na prirodan način reguliše crevnu mikrofloru i probavu. bAktiv je jogurt obogaćen probiotikom LGG, koji zbog brojnih korisnih svojstava potpomaže jačanje prirodnog imuniteta, što je brojnim kliničkim studijama dokazano.

21.12.10.